KAIZEN: drumul către excelență
Ai un business, vrei să-ți deschizi unul … sau vrei să fii din ce în ce mai bun în ceea ce faci? Atunci e momentul să ți-l prezint pe Kaizen.
Who is Kaizen? ?
Este acel ceva cu care vei aduce succesul în viața ta, atât la nivel profesional, cât și la nivel personal. Pas cu pas.
Să ne familiarizăm cu termenul…
Kaizen este un concept care a fost introdus pentru prima dată de către scriitorul Masaaki Imai, odată cu publicarea cărții ”Kaizen: Cheia către succesul competitiv al Japoniei”, în anul 1986.
Cuvântul „kaizen” provine din limba japoneză, unde „kai” = schimbare și „zen” = bun, altfel spus „schimbare în bine”.
Cel mai des, îl întâlnim sub forma expresiei “Îmbunătățire continuă”.
⏭ Kaizen se referă la orice activitate care îmbunătățește în mod continuu toate funcțiile sau procesele unui business și implică fiecare angajat, de la CEO până la lucrătorii din linia de producție.
Concept, termen, instrument … Kaizen este mai mult de atât, este o cultură care, dacă ar fi implementată în fiecare business, ar aduce foarte multe beneficii.
Putem să sintetizăm aceste beneficii astfel:
1. Profit – bani care se numără – cum spunem noi la Tikal Academy – și nu estimări sau proiecții pe hârtie.
2. Angajați mulțumiți, carora li se oferă ocazia să contribuie la formarea unei echipe puternice și a unui mediu de lucru sănătos.
3. O afacere sustenabilă, care se dezvoltă și crește împreună cu echipa care o suține.
Principala prioritate în cadrul Kaizen este îmbunătățirea constantă a tuturor proceselor și activităților, având în minte permanent raportul relevanță – cost – beneficiu. Altfel spus, trebuie să ne punem în mod constant întrebarea: care este activitatea pe care dacă o voi îmbunătăți în afacerea mea, în profesia mea, impactul în timp va fi extrem de semnificativ? Da, este vorba de Pareto: care sunt cele 20% dintre activități pe care dacă le îmbunătățesc, vor genera cele 80% dintre cele mai puternice efecte pozitive în business-ul meu, în profesia mea? Și Pareto la Pareto: care sunt cele 20% dintre acțiuni din rezultatul primului Pareto, pe care dacă le îmbunătățesc, voi avea cele mai mari beneficii pe termen mediu și lung? Nu te grăbi cu răspunsul; nu este un exercițiu de retorică pe care să-l faci în 5 minute. Kaizen presupune să-ți pui întrebări de calitate, să-ți dai răspunsuri practice care să conducă către acțiune, să faci îmbunătățiri mici în mod constant în direcția atingerii obiectivului, pentru a clădi o schimbare sustenabilă.
Caracteristicile principale ale conceptului Kaizen
• Perfecționarea în orice domeniu se face treptat, cu pași mici și atent măsurați.
• Munca trebuie să aducă plus valoare. Se elimină astfel munca inutilă și se pune accent pe calitate, nu pe cantitate.
• Este important să experimentezi, să faci schimbări și să te adaptezi continuu în funcție de rezultatele obținute.
• Orice problemă este o potențială oportunitate de a învăța și de a crește.
• Este important să faci brain storming, să fii inventiv și curios.
Nu doar Biblia conține 10 porunci, ci și Kaizen are Decalogul lui care te ghidează către succesul mult dorit:
1. Uită ce credeai că știi că este adevărat.
2. Înainte de a găsi motive pentru care nu se poate face, încearcă să găsești motive pentru cum se poate face.
3. Implementează rapid schimbări pozitive.
4. Mai bine implementezi acum 60% decât să așteptați soluția perfectă.
5. Corectează imediat erorile.
6. Transformă dificultățile în oportunități.
7. Caută cauza principală, utilizează „5 DE CE” și generează o soluție practică și ușor de implementat, care să conducă către cel mai eficient și eficace rezultat.
8. Mai bine ai obține idei de la 10 persoane diferite, decât să iei de bun punctul de vedere al unei singure persoane
9. Testează-ți și evaluează-ți ideile.
10. Nu există nicio limită pentru îmbunătățirile care pot fi realizate.
Kaizen este un drum, o călătorie. O călătorie către performanță, atât la nivel de business, cât și la nivel personal. Și cum orice călătorie este un proces de transformare, pe drumul Kaizen vei deprinde noi abilități pentru a-ți atinge obiectivele propuse și pentru a aduce valoare clienților tăi, în business-ul tău și în comunitate.
Dacă ți-a plăcut acest articol, te invit să te abonezi la newsletter-ul tikal și te vom ține la curent cu noutățile despre proiectele noastre.
Toate bune, pe curând.